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Die interdisziplinäre und sprachenübergreifende Ringvorlesung «Sprache – éducation – diversity» des Instituts für Fachdidaktik der Sprachen und Bildungslinguistik (ISB) rückt die verschiedenen Facetten der Sprache in den Fokus und zeigt die Relevanz der Mehrsprachigkeit, der Diversität des Französischen, des sprachlichen Raumes sowie der Indigenen Sprachen in der sprachlichen Bildung auf.
Young children who are regularly exposed to more than one language display very different levels of production of those languages. Some children speak all the languages they are exposed to fluently while others speak only one of them. Some children mix languages more than others. What are the reasons behind these different levels of acquisition and different patterns of use? In this lecture I will explore these questions based on a long-term study of two young children growing up exposed to Swiss German, French and English in Switzerland (Chevalier, 2015). We shall see the importance of various environmental factors, such as the conversational style of the parents, the role of the extended family, and whether or not the local language is spoken in the home.
References
Chevalier, S. (2015). Trilingual Language Acquisition: Contextual Factors Influencing Active Trilingualism in Early Childhood. John Benjamins.
Studierende, Dozierende, Forschende, Lehrpersonen und weitere Interessierte sind herzlich eingeladen, an der Ringvorlesung teilzunehmen.