|
|
{{node.getProperty('name')}}
{{node.getProperty('organisation')}}
{{node.getProperty('street')}} {{node.getProperty('street2')}} {{node.getProperty('zip')}} {{node.getProperty('city')}} {{node.getProperty('email')}} Details |
{{node.getProperty('organisation')}} {{node.getProperty('street')}} {{node.getProperty('street2')}} {{node.getProperty('zip')}} {{node.getProperty('city')}} {{node.getProperty('email')}} |
Details |
---|
{{g.getLabel()}} | |
---|---|
{{node.getProperty('title')}}
|
|
mehr anzeigen von |
Beschreibung | Nummer | Beginn | Buchbar | Typ | |
---|---|---|---|---|---|
|
|||||
Beschreibung | Nummer | Buchbar | Typ |
---|---|---|---|
Beschreibung | Nummer | Buchbar | Typ |
---|---|---|---|
Projektname | Schwerpunkte |
---|---|
{{node.getProperty('title')}}
Schwerpunkte
|
|
|
|
Grob, R. & Kürsteiner, B. (2023). Mit digitaler Lehrkooperation zu einem kritischen Umgang mit Stereotypen im Geographieunterricht. GeoAgenda,(2), 32-35.
Kürsteiner, B. (2022). Entwicklungen der internationalisierten Lehrpersonenbildung in der Schweiz: Von der «Ausländerpädagogik» zu Internationalisierungstopologien. Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung BzL, 40(3), 450-466.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2019). Reconfiguration of Values : Posthumanist Approaches to Education for Sustainable Development in Higher Education. VSH-Bulletin, 45(2), 24-32.
Kürsteiner, B. (2017). Internationalisierung in globalisierten Bildungsräumen: Mobilität im Lichte der Assemblage Theory. Journal für LehrerInnenbildung, 17(4), 8-16.
Grob, R. & Kürsteiner, B. (2023). Digital Skills International: Kooperative Hochschullehre zu Stereotypen im Geographieunterricht. In M. Boeckler, R. Pütz & T. Straube (Hrsg.), Deutscher Kongress für Geographie 2023: Sitzungsübersicht (S. 1-1). Frankfurt a.M.: Goethe-Universität Frankfurt.
Kürsteiner, B. (2016). Educational Visions as Cultural Processes: Student Exchange as a Form of Sustainable Internationalization. In B. Kürsteiner, L. Bleichenbacher, R. Frehner & A.-M. Kolde (Eds.), Teacher Education in the 21st Century (pp. 263-283). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars.
Kürsteiner, B. (2022). Student learning abroad: A socio-material analysis of learning processes of teacher education students abroad. Dissertation. Universität Freiburg.
Kürsteiner, B., Vogler, E. & Rempfler, A. (2020). Sustainable Cocoa Production. Teaching Material, Part 2. (pp. 92-125). Luzern:
Vogler, E., Rempfler, A. & Kürsteiner, B. (2020). Sustainable Cocoa Production. Teaching Material, Part 1. (pp. 1-91). Luzern:
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2018). Mutational learning – a posthumanist toolbox for designing teaching and learning for sustainable development in the XXIst century. A reader for students of global education, education for sustainable development and posthumanist pedagogies. Luzern:
Grob, R. & Kürsteiner, B. (2023). Digital Skills International: Kooperative Hochschullehre zu Stereotypen im Geographieunterricht. Deutscher Kongress für Geographie 2023, Frankfurt, 19.09.2023 bis 22.09.2023.
Kürsteiner, B. & Rempfler, A. (2022). Lebenswelt, Schule, Wissenschaft: Ein transdisziplinäres und internationales Fachdidaktikprojekt. 5. Tagung Fachdidaktiken, swissuniversities, Locarno, 08.04.2022.
Rinaldi, S. & Kürsteiner, B. (2022). Relational Citizens-in-Becoming - Theoretical Considerations about the Concept of the «Environmental Citizen» from a Posthumanist Perspective. 11th World Environmental Education Congress. Building Bridges in Times of Climate Urgency, Prague, 14.03.2022 bis 18.03.2022.
Rinaldi, S. & Kürsteiner, B. (2019). Mobilities of Education in North-South Partnerships for Global Learning. 30th Annual European Association of International Education Conference, European Association of International Education, Genf, 11.09.2019 bis 14.10.2019.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2019). Materialising Global Education: Using new materialist theory in research and practice. Angel Conference - Academic Network on Global Education and Learning 2019, University College London, Development Education Research Centre, London, 09.05.2019 bis 10.05.2019.
Kürsteiner, B. (2018). Posthuman pedagogy: Basics of a new critical approach to teaching and learning. III Ciclo de debates O Rural e o Urbano, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, Brazil, 12.11.2018 bis 15.11.2018.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2018). New theories for education for sustainable development: what can they deliver? 15-ième colloque international de l'Association Française d'Education Comparée et des Echanges, Association Française d'Education Comparée et des Echanges, Yaoundé, Cameroon, 01.11.2018 bis 02.11.2018.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2017). Translokales sozial-räumliches Lernen als Zugang zur Bildung für nachhaltige Entwicklung. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Bayreuth, Deutschland, 23.03.2017 bis 24.03.2017.
Kürsteiner, B. (2017). Translokales sozial-räumliches Lernen als Zugang zur Bildung für nachhaltige Entwicklung. Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen, Universität Bayreuth, Bayreuth, 23.03.2017 bis 24.03.2017.
Rising enhancement and political instrumentalisation of the dichotomies global-local and globalisation-nationalism necessitate a rethinking of concepts of global learning. How can global learning contribute to the challenge of socio-political reorientation?
DetailsBildung ist heute zu einem hohen Grad globalisiert. Welchen Mehrwert generieren unter diesen Umständen Mobilitätsprogramme in der LehrerInnenbildung? Wie verändern sich die Perspektiven mobiler Studierender in Bezug auf globale Zusammenhänge?
DetailsHow should we teach about Africa in Europe and about Europe in Africa?
DetailsSAS4SD brings together expertise from Swiss, Ghanaian, and Cameroonian institutions to collectively develop and implement science curricula that links theory to practice and raises awareness about the need for sustainable development.
DetailsDigitale und «interkulturelle Kompetenzen» gehören in zunehmend digitalisierten, «multikulturellen» und globalisierten Gesellschaften zu denjenigen Schlüsselkompetenzen, die auch durch Hochschulen gezielt gefördert werden sollten.
DetailsKürsteiner, Brigitte. Member. (2022). Swiss Society for African Studies SSAS.
Kürsteiner, Brigitte. Active member. (2021). Cluster of Cooperation East Africa and the Horn, Swissuniversities.
Kürsteiner, Brigitte. Active member. (2021). ExpertInnengruppe Internationalisierung von Hochschulen, Swissuniversities.
Kürsteiner, Brigitte. Active member. (2021-2023). Vertreterin der ExpertInnengruppe Internationalisierung von Hochschulen bei der Delegation Internationalisierung, Swissuniversities.
Kürsteiner, Brigitte. Representative of PH Luzern. (2013). International Relations Universities of Teacher Education (IRUTE).
Kürsteiner, Brigitte. Member. (2013). European Association of International Higher Education (EAIE).